Protein Chokladbollar

Proteinbollar

Har av någon dum anledning fått ont i nacken förmodligen tränat något på galet sätt eller så bara överansträngt någon muskel.
Så försökt träna både söndag och måndag men fått avbryta båda passen tack vare den skrikande smärtan.
Detta sabbar min träningsperiod väldigt mycket just nu jag som kommit igång och tränar 3-4 pass i veckan.

Så idag bestämde jag mig för att ta total vilodag med vetekudde på nacken vilket känns ganska bra och hoppas på att bli av med värken snart!
Får bli en löptur imorgon efter jobbet och hålla mig från gymmet denna veckan helt enkelt för att verkligen läka.

Men till ”huvudpersonen” i detta inlägg för jag har haft sug efter Chokladbollar ”Kalla det vad du vill bollar” (Negerbollar) länge nu så idag testade jag att laga en nyttigare variant med mycket protein!
Lagade dem med både kokos och pärlsocker. Jag älskar socker så fick väl göra några lite onyttigare på det sättet medans de med kokos är lite nyttigare,

Så här har ni receptet på detta! De smakar helt ok inte som originalet men ändå.. -.-

2 dl Fiberhavregryn
1,5 dl Gourmet-Pro Double Chocolate (ta det choklad proteinpulver du har hemma)
1,75 dl Sötningsströ
3 msk Kakao
2 tsk Vaniljsocker
40 g Smör
75 g Lätt kesella
1 enkel kall Nespresso (3-4 msk kallt starkt kaffe)

Blanda alla torra ingredienser i en bunke med elvisp.
Tillsätt rumstempererat smör, kesellan och kaffet och blanda med elvispen tills allt gått ihop.
Det ska vara ganska klibbigt, för att underlätta rullandet ställ smeten i kylen i 10-30 min.
Ta ut ur kylen och rulla små bollar och rulla dem sedan i pärlsocker eller kokosflingor.
Kyl dem igen för bästa smak.

Kommer testa fler varianter av protein chokladbollar men detta är ett i alla fall!
Hoppas ni uppskattar det!

Med vänlig hälsning Dennis ”Kocken” DalRot

About DalRot

Lives in Gothenburg and works as a Productionsupporter in an Ericsson DC

Kommentera

