Fetman lvl50 kommer döda dig, vare sig du vill det eller inte!

I mitt tidigare yrke som ”medic”  fick jag ofta se baksidan fetman.

Folk som påstår sig vara livsnjutare , ”rund & go” , ”njuta av livet istället för att träna”  osvosv.  Fetma är lite som rökning det finns ingenting som är positivt med det.  Ingenting.  Jag är trött på att höra allt snack om ”big & beautiful”   för mig är alla människor vackra på sitt sätt men det sitter inte i hur folk ser ut utan hur folk beter sig. En fin personlighet är det finaste som finns.  Oavsett form och utseende på en människa.

Vi är människor och våra kroppar är skapta för att arbeta, våra kroppar är fantastiska och vill vi leva ett bra liv utan massa besök på sjukhus & mediciner så måste vi vakna upp!   Tänk om du som sitter och spelar WoW och en dag loggade in och fick error meddelandet ”Tyvärr, din karaktär har fått hjärtinfarkt och kan inte nås just nu, återkom inom 4 dagar”   Det kanske skulle bli lite ”VAKNA UPP NU”  för vissa medans andra skulle kasta spelet och klaga på utvecklarna.  Jag har tyvärr sätt många unga gamers vars fysik är som en 90åring som har sjukdommar inte 20åringar ska ha. Deras livslust är på noll och det enda dom gör är att lira.Önskar ibland alla hade sett de jag har sett. Träningen gör mig till den glada jag är idag även om allt kanske inte alltid är en dans på rosor så kan jag alltid se det positiva med allt!

Hittade en bild på twitter som förklarar rätt så bra vad som händer i kroppen när du tappar vikt:

Låt oss nördar stötta varandra till förändring,  Jag bor i Stockholm numera..  Mig kan ni kontakta jämnt.. Jag ställer gärna upp som träningskompis eller som pepptalker eller om du  bara vill ha tips/hjälp på vägen. Lägg till mig på kik eller på skype så  fixar vi det ihop.  Nickar : Nerdphilia överallt så inte så svårt att hitta mig!

 

Kommentera

