Nyttig Protein Glass- Recept

Jag fullkomligt älskar att exprimentera fram nyttiga snacks/efterrätter, kan nog vara för att jag tidigare mer eller mindre levde på socker.  En kväll gjorde jag Proteinglass.

Allt som krävs är : 4äggvitor vispas till ett hårt skum i ca 10min. Tillsätt 1skopa proteinpulver i smaken vanilla-pear och 2msk steviaströ. Vispa om och häll i en skål. Ställ in i frysen 20min – rör om – 20 min till i frysen. ÄT!

  • 4 Äggvitor  -vispa till hårt skumm i ca 10 min
  • Proteinpulver 1 skopa (jag föredrar päronsplittsmak)

Vispa  och häll i en skål.  Ställ in i frysen i 20 min,  ta ut och rör om, sen in i frysen i 20min igen.  Sen ÄT o Njuuuuuuuuuuut!

glassomnomnom päronsplitt

Kommentera

