DalRot the One and Only!

Hej mitt namn är Dennis men kallas för DalRot ute i spelvärlden. Jag är ny i denna sköna bloggande nördskala. Jag har följt dem ett bra tag nu och haft en del kontakt med philia som är en urskön tjej.

Jag har alltid varit lite annorlunda. Vad kännetecknar en nörd för omvärlden? En fet kille som bor hemma hos mamma som sitter vid sin dator hela dagarna och äter chips som han sköljer ner med redbull, som aldrig ser dagsljuset?

Jag är nog raka motsatsen till detta. Jag är kroniskt smal och kan knappt gå upp i vikt(se bild längre ner), jag flyttade hemifrån direkt efter gymnasiet och jag äter inte chips och redbull dricks bara vid akut energibrist inför en utekväll. Vara ute och löpa är helt underbart. Dock så sitter jag en hel del vid datorn så den kan jag ta på mig, på jobbet sitter jag vid datorn och datorn är det första jag startar på morgonen och efter jobbet varje dag, vardag som helg.

Spelbakgrund:
Jag har nu spelat PC spel i över 10 år och har kört med samma nick nästan hela denna perioden. Från början hade jag inte ens internet hemma utan då var det CS på internetcafeer som gällde. När vi fick dator hemma så spelade jag och brorsan en del Delta Force som var ett ganska gammalt spel då men vår dator klarade inte så mycket. Och till slut så lånade brorsan CS av en kompis det var då jag började spela Online hemma med CS Condition Zero. Jag har spelat med många claner och startat ett antal själv med kompisar.
Idag är jag medlem och grundare av föreningen SweRequest.se som bara är en spelförening vi förser med några servers och så men föreningen är inte så jätte aktiv i dagens läge men under CoD4 tiden så var vi som störst det var då vi startade föreningen 2008.
Självklart spelade man en hel del som yngre också men då inte hemma vi hade Supernintendo hemma och kompisar och liknande hade ju PS m.m.
Idag spelar jag mestadels Counter Strike Global Offensive och för det mesta blir det Match Making med några kompisar.
Tänkte passa på att skryta lite med en skön screen jag hittade.

dalrotcsgo

Träningsbakgrund:
Som liten grabb höll jag självklart på med fotboll men var aldrig speciellt bra på det och jag valde att lägga av när jag var 12 år. Sen har jag inte hållit på med så mycket. Har kört några omgångar med karate tillsammans med farsan till och från under några år. Har dock bara gult bälte fortfarande tack vare att man la av hela tiden både av ointresse och hälsan som styrde det.
Jag har tyvärr varit belönad med en del sjukdommar bla så hade jag Reumatism i höftlederna några år samt att jag har Crohns sjukdom (kronisk tarmsjukdom) som jag fått operera mig för. Efter den operationen så har faktist det mesta blivit bättre både med mage och höfter.
Har kört en hel del olika omgångar på gym och simning men fan lyckas aldrig hålla mig kvar för att jag aldrig ser några resultat.

Dagens Träning:
idag så tränar jag en hel del gym. Försöker köra minst 3 pass i veckan och målet är att bli större, tyngre, snyggare och starkare. Sen ska jag även springa Malmö Halvmaraton för andra året i rad tillsammans med några kompisar. Förra året sprang jag på 1:56 så nu vill jag självklart slå detta.
Kosttillskott: Proteinpulver, kreatin, Vitamin D3 (bota trötthet), Omega-3 (Minnet blir lite bättre och bra för leder) och Magnesium som jag inte påbörjat ännu och vet inte exakt varför men fick dem gratis vid beställning.

IMG_18482

Specifierat Kosttillskott:

Protein: 
Gourmet PRO Dubble Choclate Betyg: 5
Otroligt god smak! Lite långsammare proteiner.


Whey 80 Lemon Yogurt Betyg: 2
Smaken var inte så god som jag hoppades så halsar den varje gång

Kreatin:
Star Nutrition Mono Creatine
Kör denna för att bygga upp proteinhalten i kroppen och gå upp i vikt.

Vitamin D3:
Star Nutrition Vitamin D3
Känner mig hela tiden trött så provar att tillsätta vitamin D då jag knappt är ute tack vare jobbet och gymmet och tror faktiskt det hjälper lite

Omega 3:
Star Nutrition Omega 3
Har hjälpt mig lite med konsentrationen tror jag iallafall.

Här hittar nu mig
Twitter: http://twitter.com/DalRot
Twitch: http://sv.twitch.tv/dalrot
Youtube: http://www.youtube.com/user/kocken85
Instagram: DalRot

Finns på många fler platser men det är väl de viktigaste.

About DalRot

Lives in Gothenburg and works as a Productionsupporter in an Ericsson DC

Kommentera

