Sluta förbjuda!

ett X antal gånger har jag förbjudit mig själv att inte äta godis,kolhyderatbomber så som skräpmat osvosv. Varje gång failar jag.. Lika hårt varje gång.

Det är något med det förbjudna som blir något så otroooooooligt lockande. Jag har slutat förbjudit numera och det är nog det som är nyckeln, på två veckor nu har jag ätit bra och regelbundet, inte ens småätit. Vad hände med sockerbehovet? jag är inte ens lite sugen!  Kroppen mår så sjukt mycket bättre utan massa skräp i magen.

Men fortfarande.. jag får äta godis och kakor men känner just nu inget behov av det. Träningen går ap bra jag fortsätter mina tidiga gympass när arbetstiderna tillåter.  Idag blev det dock en liten sovmorgon o befann mig på gymmet till 07:00 .

passet började med 20min cyckling då jag har fått benhinneinflammation undviker jag löpbandet just nu. Sen blev det diverse benövningar med vikter  och efter det skulle jag bara ”varva ner” med lite cyckling vilket resulterades i 65 min cyckling innan hemfärden.

Men hörrni jag trodde aldrig att de skulle ta sån här lång tid för att se lite resultat. Muskler byggs inte över en natt har jag fått lära mig!

så här glá var jag i morse.

Imagetfitnerd

2 thoughts on “Sluta förbjuda!

  1. Jag har satt upp en regel för mig själv att äta godis endast under helger och då bara ca 100 gram (dock äter jag ibland ett par skumtomtar direkt efter träning… kanske inte de bästa snabba kolhydraterna, men what the hell!).
    Jag skippar rent generellt allt annat skräp, men ibland blir det nåt undantag om det är en väldigt speciell situation (kanske en pizza var tredje månad). Men rent generellt har jag faktiskt inga problem med att undvika allehanda onyttigheter.

    Vissa människor kör säkert otroligt konsekvent och stenhårt på att aldrig äta något som förstör deras diet… och alla bör ju såklart göra det som känns bäst i förhållande till det man vill uppnå med sitt liv (och sin träning).
    Men jag tror att många människor mår bra (alternativ bättre) av att tillåta sig själv undantag. Fast det gäller ju också att försöka se belöning i att man lever ett hälosamt liv och mår jäkligt bra av det snarare än att hela tiden vända sig till skräpmat som en slags belöning.

    För min del har det blivit viktigt med rutiner. Och även om jag inte ens är jättesugen på godis varje helg så köper jag det ändå.

Kommentera

