Dagen då motivationen inte fanns & inga bortförklaringar var bra nog för att stanna kvar i sängen!

Klockan ringde 06:00, jag somnade alldeles för sent och är ledig idag, vaknade som en zombie och sa till mig själv ”nej jag vill inte gå upp o träna, jag är för trött… får jag sova mera?”   Då började frågasätta mig själv om detta var en rimlig anledning till att inte gå till gymmet? TOK HELLER.. Så jag kröp bokstavligttalat ur sängen, tog på mig träningskläderna och gick till gymmet..  i bakhuvudet skällde jag på mig själv för att jag ens tänkte tanken att sova längre & strunta i träningen.Det skulle väl aldrig någon superhjälte i världen göra..  Tänk om du startade ett spel och huvudkaraktären total strekjar

”nej jag vill inte springa 3minuter för att komma till fienderna och sedan vara tvungen o springa i cirklar för att ens kunna överleva.. jag vägrar.”  

Jag reflekterar min träning mycket med spelvärlden och främst karaktärerna, vältränade,smarta,snabba.  Om jag nu ska sätta mig in i rollen som dom så vill jag även vara som dom IRL.

Jag var på plats på gymmet till 07:00, det var lite folk där (läs nyårslöfte, folket tränar en månad sen får jag gymmet för mig själv igen)

Det jag tänkte  var ”aja jag kör en cardio & magpass idag”  ställde mig på löpbandet och tänkte springa i MAX en kvart. Jag var så trött fortfarande och hade noll motivation.   Men när jag väl hade sprungit en kvar så tänkte jag ”nä va fan jag ska fan köra en timme nonstop” vilket jag även gjorde.  Den där Lara Croft får se upp nu.

De sista minuterna log jag och tänkte ”FAN va bra jag är!”  Endrofinerna pumpade o ingenting kunde stoppa mig.   Jag ville att alla nördar i hela världen ska få känna på denna känslan, Den är fantastisk.  Även om man drunknar i svett o folk kollar knasigt på en.

Det ända negativa idag var att efter denna timmen på löparbandet med tom mage så blev jag rätt yr, det ska väl även nämnas att jag har väldigt lätt för att svimma.   Så magpasset efteråt blev inte i världsklass.   Som avslutning gick jag in i ”tjejgymmet”  då dom har en awesome magmaskin där.. Tog 80kg i den o ni må tro att jag tog i så de lät.. tjejerna kollade konstigt på mig.men va fan tar man i så man nästan spricker o magmusklerna skriker så klart man pustar. men när jag var klar, bytt om o skulle gå så satt de två tjejer i den maskinen på samma vikt som jag hade o sa  ”det går fan inte”   Det är då man vill skrika ”ACHIVEMENT UNLOCKT”   en riktigt självförtroendeboost.

Ni vet att ni kan & JAG vet att ni kan, kan skicka över lite envishet på mailen!

Image

bildbevis

2 thoughts on “Dagen då motivationen inte fanns & inga bortförklaringar var bra nog för att stanna kvar i sängen!

Kommentera

