Är du Sockerberoende? Följ med på min resa mot att bli en Sockerfri-Gamer!

Det är inte bara träningen som ger oss den superhjältekroppen vi kanske vill ha.

Typ Så här ->

Ett stort fokus ligger även på kosten.  För ”snabba” resultat gäller det att vara bestämd när det gäller kost & motion.   Det är här jag failar.  Jag är sockerberoende. Jag dricker inte så ofta  läsk men jag äter godis/glass och känner att jag varje dag behöver något sött – ett beroende.  Ibland händer det att jag som annars har svårt att bli irriterad blir irriterad för att jag vill ha socker. Jag har varit sockerberoende ett bra tag. När jag var i en period där jag hade en form av ätstörning så var socker/godis/energidrycker det ända jag levde på och visst jag rasade i vikt men hur hälsosamt var det.

Mitt sockerberoende är det ända beroende jag har och det har varit mitt nyårslöfte ett antal gånger. Men efter 4 veckor så har det misslyckas .  Två år klarade jag mig utan godis, men istället för godis så åt jag då kakor😉 cheater.

Är du sockerberoende? vill du bli av med ditt sockerberoende?  Haka på min resa. Det kommer bli tufft många gånger men det kommer vara värt det.   Vi börjar på måndag den 5/11 .  För de finns väl annat gamersnacks än godis?

SÅ PÅ MÅNDAG KÖR VI!!!

 

One thought on “Är du Sockerberoende? Följ med på min resa mot att bli en Sockerfri-Gamer!

Kommentera

