Glöm inte (k)VARGEN!

Kvarg är ett av mina främsta intag när jag kör all in med träningen. Som gottegris föredrar jag smak på min kvarg istället för naturell, kvarg + funlight i all ära men blir lätt lite tjatigt. Jag har ett helt A4 ark med saker man kan blanda i kvargen men jag tänker inte tipsa om allt fören jag har provat det först. Idag ska jag tipsa om en blandning som absolut kommer bli en favorit i främst vinter. När man tänker höst & vinter så känns kanel & pepparkakor helt rätt. Men om vi ska skippa sockret i pepparkakorna hur ska vi då kunna njuta av pepparkakssmaken? JOniiiiiiiii.  Jag hittade pepparkakskrydda på hemköp (8kr).  Aggerade testkanin- Blandade glatt lite kvarg med pepparkakskrydda denna fantastiska blandning.. trodde jag.. Det luktade himmelskt men smaken var inte alls som jag förväntat mig. Smakade kvarg o en svag smak av kryddan. Googlade runt och fann en mängd människor som påstod att man var tvungen att använda sötningsmedel. Som tur hade jag stevia hemma (stevia är enligt mig det bästa sötningsmedel) Blandade i en tsk stevia i min blandning och *POFF*  himmelskt!!!!!!  Denna vinter ska bli min första vinter utan svullande av pepparkaksdeg. När jag har detta. Stevia fick fram smaken mer och det smakade precis som pepparkakor.

Mitt tips till er är att köpa kvarg, jag kör oftast på lidls. bra o billig.  Pepparkakskrydda & Stevia !  Allt finns i din mataffär dock kan pepparkakskryddan vara lite svår att hitta.  Mer kvarg tips kommer komma. Stay tune!

Kommentera

