Gym-noobie

Jag har alltid varit gymanti så länge jag kan minnas. ”Träning ska inte kosta pengar” håller fortfarande fast vid det delvist men träning KAN vara gratis. Mitt anti mot gym ligger nog främst i min osäkerhet & mitt dåliga självförtroende. Rädd för att någon skulle påpeka hur fet o svag jag var eller liknande, någonting vi vet aldrig skulle ske. Jag skaffade mig nydligen ett gymkort för ett år. Invigde det idag utan rädsla. De var folk där ytterst få tjejer i styrkedelen. Fanns tillomed en tjejdel ett tjejgym för sig. De var ekande tomt. En söndag klockan fem.  De gick bra för mig iallafall😀 svankande kämpade jag med marklyft o diverse ryggövningar + mage. Efteråt var jag helt lyrisk. Jag klarade de !!! Helt utan ångest. Dit ska jag gå ofta. Även om man som noobie har svårt med att få in de rätta teknikerna på engång men är man envis så går allt tillslut. Med detta sagt så vill jag bara tillägga en sak. VÅGA MÖTA ERA RÄDSLOR. Så blir allt bra tillslut jag lovar. Lycka till med eran träning jag tror på er🙂.

(bloggar från mobilen)

Kommentera

