Våga kasta vågen & Skjuta på framtiden.

Vågen har varit min största fiende från att jag var i yngre tonåren, blev utsatt för elaka knubbis kommentarer i grundskolan.Vilket resulterades i ätstörning & träningshets + dåligt självförtrodende/självbild.

Jag ser mig fortfarande som”icke smal” när jag ser mig i spegeln, jag tycker fortfarande att jag ser väldigt konstig ut och är inte nöjd med de minsta, kanske är det just därför jag hatar att shoppa kläder. Känns dom om kläderna i butiken inte är gjorda för min kroppstyp.  Jag har provar alla möjliga konstiga dieter för att bli samma spinkiga tjej som jag var när jag var som magrast.  Jag önskar att de var lätt att bara stänga av dessa tankar och märkliga ideér man har om sitt utseende men tyvärr är det inte så lätt något man får jobba med i flera år. Dom försvinner mer och mer och idag  accepterar jag  mig själv och tycker själv att jag är en bra person , men just utseendet kan vi väl skippa de är inte så mycket att hänga i granen.

Jag har varit väldigt fixerad av vågen och vikten,  Väga sig varje dag och följa upp vikten på ett diagram är inte den bästa ”måbra metoden” om jag säger så. Nu när jag började min resa om att bli redo för framtiden, inte spinkig utan vältränad så bestämde jag mig för att endast gå på bilden, har tagit före och efter bilder under min resas gång. Även om träningen kanske inte alltid har varit så strikt och godisintaget ibland lite för högt så ser JAG ändå förändring.  Vågen lockar ibland, men jag får inte. ska inte.  Eftersom jag är lång så har jag alltid vägt mer än mina vänner, det är nu när jag är 22 bast som jag inser att vågen inte är allt. Dessa tvåsiffriga resultat är inte allt. Det är resultatet hur mår jag, hur mår min kropp ser jag träningsresultat, märker jag resultaten i min träning?.  När jag var som magrast fick jag en knäskada som jag får dras med = kan inte löpa lika långt,lika ofta o lika länge som jag egentligen vill för det gör för ont, jag fick vitaminbrister o massa brister, skakningar  o ständiga svimmningsanfall o koncentrationsvårigheter allt detta för att se ”bra ut” i andras ögon. Fuck that säger jag nu. 100% fokus på mig, andras åsikter kan gå o gömma sig.  :)

Har precis skickat in ansökan till GMU – grundläggandemilitärutbildning. villvillvill o hoppas. Skulle även skicka in ansökan till polishögskolan men eftersom jag blev o fortfarande är dunderförkyld, feber o halsont lagom till jag skulle fixa mitt simintyg så får jag nog inse att jag får hoppa över denna ansökningsperioden o söka i februari istället. Ansökan ska nämnligen vara inne om 4 dagar o jag ligger just nu i skrivande stund i hemsk förkylning. De negativa är att jag förmodligen ändå inte kommer komma in på första försöket, eftersom ”alla” säger att man aldrig kommer in första gången man söker. De positiva är att jag hinner betala av mer på mina csn skulder från sjuksköterskestudietiden, jag hinner träna upp min kropp med mer styrka o kondition. Komma ifrom.  GMU känns även som en bra fördel att ha gjort om man ska i senare skede bli polis. Bra erfarenhet.  Jag behöver lite action i livet. Right Yoda?!

 

                                                                                                                                                                                                               

Kommentera

