Ångest & Ett steg närmare målet!

Att ha ett märkligt fullspäckat schema, jobba tre skift  –  Dag,kväll, natt . Tar märkligt nog på krafterna.  De  intensiva & ångestbrinnande 2 månaderna då de var fokus på körkortet tog absolut på krafterna. Allt bloggande & vloggande och främst träningen blev lidande. Men nu sitter jag här med mitt körkort.  Ett mål avklarat. Nu kör vi mot nästa mål. Polishögskolan. En dröm som varit mitt mål sen jag var en liten mini nörd.  Snart är det augusti och snart kan jag för första gången skicka in min ansökan. Ska söka både till GMU & polishögskolan. Vill testa något nytt  & testa mina gränser. Att leva & främst jobba på liv & död, aldrig riktigt veta, har alltid lockat mig. Alla nämner hur svårt det är att komma in på polishögskolan, många söker flera år utan att komma in. Men jag är väldigt envis och vill jag så går det oftast. Jag är fortfarande ”ung” 22 bast. Har några år på mig att söka och kanske hittar jag något annat som lockar mer på vägen.  För att nå dessa mål krävs det främst att jag sätter hårdträningen på MAX.  Speciellt styrka men även kondition med intervall träning.  Jag måste även tvinga mig till badhuset även fast jag anser att simmning är världens tråkigaste och enformigaste träningsform.  Igår sprang jag med zombierun ute i vilsta i Eskilstuna. Första gången jag sprang där och var rädd att jag skulle springa vilse men icke. Blev bara 5km var helt slutkörd efter att ha spenderat en heldag på parken zoo med barnfamiljer. Puuuuh.  Inte orkade jag springa 5km i sträck utan latmasken gick ovanligt mycket trotts zombies. Men alla har vi väll våra bajsdagar. Det kan bara bli bättre. Slutade ändå på ca 28 min. men inte okej. Får nog använda mig av pulsmätaren för att hitta rätt takt tror jag har en förmåga att springa för fort för mitt eget bästa. Nå ja. Nu ska jag styrketräna lite innan kvällens jobbpass.

Så härdan efter kommer ni få följa mig i min resa mot ett nytt mål och en ny starkare kropp. Nu fan är det gasen i botten som gäller.  Vad har ni för mål med eran träningen? 

Kommentera

