Jag är inte lika ball som Mario!

Idag slog det mig, jag är ingen superhjälte..

Jag springer  inte heller lika fort som sonic, jag är inte lika smidig som lara och  inte lika lätt som en fjäder som rayman. Jag är bara en helt vanlig nörd som försöker komma i form och vägen dit är inte lika lätt som för superhjältarna i våra älskade spel. Det händer  aldrig att våra hjältar får några fysiska skador och inte kan spelas på 3 månader.  Dock vore de lite komiskt men samtidigt lite väl verklighetstroget. Kolla bara på mario, hans knän borde vara förstörda för längesen, med den magen och så mycket som han skuttar & springer. Men tänk om vi skulle starta mario world 3 och det kom upp ett stort error meddelande

”Du kan inte spela mario just nu för mario väntar på operationstid för sina utslitna knän återkom gärna inom 7månader” 

Jag är en vanlig wannabe, jag kommer aldrig bli som dom, hur mycket jag än försöker,hoppas och tror. Jag har en knäskada från tiden jag spelade fotboll, en tjej i motståndarlaget blev sur på mig för att jag tog bollen av henne, hon tog sats och sparkade mig rakt på knät.  (tro mig tjejer är hemska på plan).  Jag har även nu efter dagens löparpass på endast 2 km insett att jag har en benhinneinflammation VILKEN HJÄLTE FÅR DET?!  ont som fisen gör det iallfall, De roliga är att benhinneinflammationen sitter i TIBIA, var bara tvungen o använda mina anotomiskills. Klart en gamer ska få  inflammation i tibia vart annars …

Jag klarade ändå 2km under 10min och de är det som är mitt mål. Nu när jag inte kommer kunna springa så funderar jag starkt på att skaffa ett gymkort dock på ett gym som är öppet 24/7.  Då kan jag träna när jag vill och hur jag vill samt att jag inte måste trängas med en massa folk. Dock kommer löpningen bli lidande för ett tag framöver, cykling? skaffa motionscykel och lira diablo 3 samtidigt vore något, de ska ju ändå vara roligt att träna, right?!

Spelkaraktärerna är fortfarande en bra insperationskälla och bra förebilder och jag är bara en människa.. fast en jävligt envis sådan som vägrar misslyckas.

Kämpa på nerds, Stay strong och GEINTEUPP!  // Nerdphilia

Kommentera

