App: ShapeUpClub

Grunden till viktnedgång är kalorier in kalorier ut. Hur ska jag då börja? först och främst måste man räkna ut hur mycket kalorier du normalt bränner bara av att göra dina vardagliga sysselsättningar, för att få reda på detta så måste du räkna ut ditt kaloribehov.  Här kan du lätt räkna ut ditt ugefärliga kaloribehov http://www.markazits.com/diet/bmi.php   för att vara 100% säker så kan man även räkna ut det på egen hand men det är en lite längre process (google är din bästavän).

Jag använder mig av ShapeUpClub fram och tillbax.  Jag började använda den i vintras när jag vägde som ”mest”, Jag har väl inte varit tjock så här i mina vuxna dagar men finns stunder där jag ätit för gott och tränat för litet vilket resulteras i några extra kilo. Men med hjälp av shapeupclub  så tappade jag mina första 5 kilon endast med hjälp av bättre kost och då främst KOLL på kostens innehåll, proteiner o fett.

ShapeUpClub är en app som lätt kan synkas med deras hemsida, Väldigt lätt att använda och man kan lätt lägga till egna måltider om dessa inte redan finns. Eftersom det är så många som använder sig av ShapeUpClub så finns de flesta livsmedel redan inlagda i systemet men man ska vara uppmärksam på att dessa inte alltid stämmer när det gäller kalorier osv.  Därför är det bra om man skaffar sig en köksvåg som man kan köpa billigt lite här och var. Väg ditt livsmedlet och räkna sedan ut själv (för bästa möjliga korrekta resultat)  på alla livsmedel så kan man på baksidan ostast läsa   ”kalorier per 100g”. Då blir även din mattehjärna simulerad.

I  appen kan du även ställa in olika mål, viktminskning osv. Du kan själv även skriva in hur många kalorier du vill få i dig tex 1700 kalorier. Lägg in allt du äter och du ser lättare om du behöver äta mer för att komma upp i ditt dagliga mål.  Du får även koll på hur mycket protein,kolhyderater,fett du får i dig.

Dessutom så visa appen din daglig vikt och kaloriintag som diagram. Den här appen är lovande och jag rekomenderar den starkt, den är bra för alla typer =  underviktiga som vill gå upp i vikt och överviktiga som vill gå ner i vikt  dessutom är gratis. Visst kan man köpa till olika grejer men det är en extra månadskostnad och väldigt onödigt så jag föredrar gratisversionen. Gratis är gott!

Se så ladda ner appen nu eller besök deras hemsida.

ShapeUpClub Får 5/5  MEGAMANS!

via : http://www.shapeupclub.com

Kommentera

