Träning med vetenskap!

Allrighty!

Efter att ha hittat denna underbara blogg så kände jag direkt att detta var något jag ville bidra till så jag tiggde och bad Nerdphilia om att få bli del av detta underbara gäng.

Jag tänker inte gå in så mycket på djupet om mig eller min bakgrund utan jag tänkte snacka kort om det som intresserar mig och träning just nu: Vetenskap!

Just det trist, tråkig vetenskap, dvs matematik och enheter.

Så hur kommer det att funka? Jo att gå ned i vikt är faktiskt superenkelt: man måste göra sig av med mera energi än vad man tar in. Dvs äter du en megapizza så är det bara att sätta igång och göra av med den energin du har skaffat dig, helst genom träning då du samtidigt kan bygga muskler (vilket är en bonus).

Jag kommer i senare inlägg berätta lite mera om vad jag använder för webbsidor och appar för att hålla koll på allt det här men för er intresserade så är det bara att skippa alla skumma dieter, alla tips på hur du snabbt skaffar dig sommarformen och istället plocka fram miniräknaren och lägga upp en plan.

Psst.. 15 minuters wii tennis är 92 kalorier, 30 minuters wii tennis gör att du kan dricka en flaska öl extra!

/Micke

Kommentera

