Hur lyckas jag med min träning?

Nu är våren här, sommaren närmar sig med stormsteg och på löpsedlarna kan vi läsa                   ”Så här kommer du snabbast  iform till badsäsongen 2012”  snabba lösningar…konstiga dieter som får dig tappa 2-3 kilo snabbt. En tillfällig lösning men en lösning som inte håller. Det  är en stor risk att du går upp dessa 2-3 kilon lika fort efter dieten.  Det finns inga snabba sätt eller snabba knep för att komma i form.  Det handlar om att ändra livsstil hur tråkigt det än kan låta.  I detta inlägget har jag tänkt förklara hur man lättare kommer igång med träningen och hur man blir motiverad till att fortsätta träna.

0. punkt noll..  den huvudsakliga punkten :  du MÅSTE vilja detta om du inte vill så kommer det inte heller ske någon förändring. 

1. Sätt upp ett/flera mål, vad vill du uppnå med din träning?  börja helst med ett litet mål för att sedan efter nått mål skapa svårare mål.

2. Kolla INTE på vågen –  Visst det är sifforna vi alla är ute efter men tydligare resultat syns om man istället för att väga sig börjar med att ta mått,  gör ett excel-ark där du en gång i veckan skriver upp dina mått,  mät midja,stuss,lår,armar – ja mät allt. Du kommer bli förvånad över hur många centimeter som försvinner från din kropp.

3. Ta före och efter bilder –  Ta en bild på din kropp i underkläder, En ÄRLIG bild, det är ändå bara du som ska se bilden. Kolla på bilden de gångerna du känner dig omotiverad och less för att det ”aldrig händer någonting” eller varför inte göra som tygla här på getfitnerd som använder bilden som bakgrundsbild på datorn. Ta sedan en bild när du uppnått ditt personliga mål, jämnför och njut!

4. Kolla över din kost, kosten har väldigt stor betydelse om du vill förändra din livsstil och främst se resultat i träningen.  Minska intaget av kolhyderater och sötsaker.

5. SLUTA RÖKA! – jag har sett för många människor som drabbats av KOL just pga rökningen,  dom bokstavligttalas kvävs till döds långsamt och  får ett hemskt slut på livet, vill du verkligen att ditt liv ska sluta så? Rökning har inte en enda positiveffekt på kroppen, det kostar bara pengar och förstör dig.

6.  Känslor kan omvandlas till fantastisk bra träning – Är du arg  = träna , ledsen = träna ,  glad = träna  låt inte eran ilska,irritation gå ut över eran partner eller dina vänner, OCH  ni tjejer som lider av extrem mensvärk en gång i månaden, lägg dig inte i soffan och slappa med godsaker.  Gå ut och ta en långpromenad eller en springtur det lindrar värken och man blir både piggare och gladare efteråt.

peace out // Nerdphilia

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s