First words from sPEACHLESS

Hi ya!

Det har blivit mer och mer vanligt att man tränar hemma, om det är på grund utav att folk är snåla, inte riktigt orkar röra sig för långt från datastolen eller för att de fattat att det mesta KAN man verkligen göra hemma är en mysterium.
Jag har i alla fall fallit för denna nykläckta trend, och jag älskar den.
Du behöver aldrig lämna hemmet, du behöver inte stå i en äcklig dusch full med hår på golvet från olika kroppar  eller skrikande barn som springer överallt.
Många blir imponerade när jag säger att jag tränar hemma, och att jag måste ha sådan självdisciplin.
Jag tycker faktiskt bara att det är skönare och det skulle krävas MYCKET MER disciplin från min sida att ta sig till gymmet varje dag.
Nej tack. Tack.

ANYWHO!  Här är några utav de träningsformer och videos som jag har hittat under årens lopp, vissa nyare och vissa lite äldre.

Bodyrock.tv
Dett var den första träningsformen jag hittade och följde flitigt varje dag i några månader.
Det är dock VÄLDIGT korta pass, 12 min i genomsnitt, och jag kände att det inte var tillräckligt.
Det är intervaller mellan 30-50 sek oftast med 10 sek vila, där du oftast har 4-8 övningar som du kör x-antal omgångar av,
tills dina 12 min är slut.  Pressar du är du verkligen helt slut efter bara 12 min, och du svettas så det rinner. Har du en stressad vardag
eller helt enkelt bara vill känna dig lite bättre över att spela i 2 timmar efter så är det här grejjen för dig😉
Det viktigaste instrument du behöver är en intervall-timer, det finns dock appar att ladda ner till sin smartphone också❤

 SixPackShortcuts
Youtube fenomen som jag upptäckte för ett litet tag sedan. Men har har en sjuuuuuuukt lång video där han bara
babblar och försöker sälja din ”hemlighet” men har även en del bra videos uppe gratis på youtube.
Inte testat något  utav passen, men de har samma uppbyggnad som bodyrock.

P90x 
Detta program som har 12 träningsrutiner is THE BOMB! Det är mycket styrka och vikter, så om du skall göra det här måste du inhandla
ett viktset, eller köpa ett gummiband.  En pullupbar behövs även för flera utav passen, men i vilket fall som helst är det verkligen något jag rekommenderar att ha hemma. Det är guld värt! Och sinnesjukt roligt!😀
Anywho, den är en mix av cardio, styrka, yoga, stretch, kampsport och kroppsviktsövningar. Jag var hooked efter 1 pass.

Insanity
Jag berättade om p90x för en kompis, har berättade att samma gäng hade gjort ett annat träningsprogram som hette Insanity.
I was like whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? Bara att de har den labeln på ett program gjorde att jag var tvungen att tanka ner det.
De har även en komplett ”nutrition guide” som är fantastisk, de har även en lista med produkter du kan ersätta vissa av ingredienserna om det är något du inte tycker om eller helt enkelt bara vill byta. Vi ska inte ens prata om träningspassen, de är något utav de mest brutala jag gjort. Svetten droppade bara efter uppvärmningen och jag var så lycklig att jag skrattade mellan de andetag jag hann med.
Detta är ingen lek, vill du ha en riktig fight och köra STENHÅRT butcher mutchafakka style. This is for you!
Hip Hop Abs
Jag skrattade när jag först såg det, och det ser lite ut som en gympa från 80-90-talet.
Sen körde jag 2 pass på raken, och det kändes fan i magen! Dessa träningspass var inget mindblowing, men det var kul att köra lite dans, och känna att man fan kan ge magen en ordentlig omgång bara genom  att dansa och göra rätt moves! Så känner du för att spice it up
och shake some booooteh så är dessa träningsvideos för dig🙂

Yoga
Det finns många många bra gratis videos på yoga-klasser där ute på nätet, jag har flera favoriter som jag hittat bara genom att googla, och sätta att jag vill ha en video som är mer än 20 min. Och det är viktigt att ha lugna pass att blanda med sin andra träning, flexibilitet ökar och stärker musklerna och att bli mer vig har ingen dött av😉  Här är min favorit yoga-video

Detta var vad jag hade att erbjuda er idag, hoppas att ni har hittat en träningsform ni finner intressant och hör av er om ni har frågor🙂

Photo
Love
sPEACHLESS 

About speachlesswords

There is not much to say about me. I guess i just like everybody else needs to express myself sometimes and now I do it here, instead in a harry potter notepad.

Kommentera

