Varför?

Detta är det första inlägget av många. Under många löparturer så har jag dagdrömt, fantiserat och funderat just på detta fenomen. En Träningsblogg av gamers för gamers skulle någon läsa den? Finns det något intresse?  Är jag kanske den enda nörden i sverige som har förmågan att se spelen som en motivation för träningen? Varför inte dela med mig av detta? Det är värt ett försök. Med min kunskap och mig livliga fantasi kan jag kanske motivera andra att träna mer.

Jag startade hashtaggen #GetFitNerd på twitter som används dagligen av svenska gamers, vilket både förvånar mig och gör mig otroligt lättad. Ni finns och är yttligare ett bevis på att jag inte är allt för galen, eller det kanske är just det jag är?

Hur som helst så ger jag denna bloggen ett försök. Mitt lilla mål med bloggen är att fler gamers som gillar träning vill bli delaktiga i bloggen, skriva egna inlägg och komma med sina tips & trix. Tillsammans kan vi bryta “stereotypen” och visa Sverige att vi gamers inte bara sitter på våra bakdelar och käkar chips och spelar bort hela våran fritid. Vi kan tillsammans låsa upp alla achivements både online och IRL.  Så vad väntar vi på?   NU KÖÖÖÖÖÖÖÖR VIIIIIIII!

2 thoughts on “Varför?

  1. Kul blogg! Är själv nörd och försöker träna så gott det går. Tar mig runt en mil i löpspåret och funderar på att köpa hem en skivstång med lite vikter.
    Nu ska jag läsa igenom alla inlägg!

Kommentera

